قیمت سولفات پتاسیم صنعتی

فرمول سولفات پتاسیم چیست؟
سولفات پتاسیم (UK) یا سولفات پتاسیم (US) یک ترکیب شیمیایی معدنی است که به عنوان سولفات پتاس، آرکانیت نیز شناخته می شود یا قبلاً به عنوان پتاس گوگرد نیز شناخته می شد. این یک ترکیب یونی است که وقتی در آب حل شود به دو یون – کاتیون پتاسیم و آنیون سولفات تجزیه می شود. طبق تعریف، یون سولفات یا سولفات یک آنیون چند اتمی با بار الکتریکی کلی 2- است. از سوی دیگر، پتاسیم می تواند تنها یک الکترون را برای دستیابی به پیکربندی الکترونیکی ظرفیت پایدار از دست بدهد. از این رو، از این حقایق، به راحتی می توانید تعیین کنید که فرمول سولفات پتاسیم خنثی دارای دو کاتیون پتاسیم و یک آنیون سولفات خواهد بود. از این رو، فرمول شیمیایی سولفات پتاسیم K2SO4 است. بنابراین، K2SO4 پاسخی است که باید در پاسخ به این سوال که فرمول شیمیایی سولفات پتاسیم چیست یا فرمول شیمیایی سولفات پتاسیم چیست؟

قیمت سولفات پتاسیم صنعتی

قیمت سولفات پتاسیم صنعتی با برندهای مختلف متفاوت می شود. قیمت سولفات پتاسیم صنعتی به دلیل کاربردهای آن در صنعت مورد اهمیت است. قیمت سولفات پتاسیم صنعتی را از شرکت های فروش مواد شیمیایی دریافت نمایید. قیمت سولفات پتاسیم صنعتی مناسب برای خریداران می باشد.

خواص عمومی سولفات پتاسیم
سولفات پتاسیم یک جامد سفید و بی بو است و بیشتر به دلیل خواص مفید آن به عنوان کود شناخته می شود. همانطور که در فرمول سولفات پتاسیم نشان داده شده است، به عنوان منبع خوبی از پتاسیم و گوگرد برای گیاهان عمل می کند.

از فرمول سولفات پتاسیم یا فرمول سولفات پتاسیم (هر کدام که با آن راحت هستید)، به راحتی می توان یکی از خواص فیزیکی ترکیب – جرم مولی را محاسبه کرد. جرم مولی سولفات پتاسیم طبق فرمول سولفات پتاسیم 174.26 بر مول است. برخی از خواص فیزیکی دیگر که نمی توان از فرمول سولفات پتاسیم بدست آورد در زیر ذکر شده است:

چگالی ترکیب 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب است.

نقطه جوش و نقطه ذوب سولفات پتاسیم بالا است. آنها به ترتیب 1689 ℃ و 1069 ℃ هستند.

ترکیب یونی بسیار محلول در آب، به ندرت در محلول گلیسرول حل می شود و در محلول های ساخته شده از استون، الکل و سولفید سزیم نامحلول است.

این یک ترکیب غیرآلی غیر قابل اشتعال است.

بلورهای سولفات پتاسیم شفاف، بسیار سخت و طعم تلخ و شوری دارند.

خصوصیات ساختاری سولفات پتاسیم و قیمت سولفات پتاسیم صنعتی
فرمول ساختاری سولفات پتاسیم دو یون پتاسیم را در اطراف یون های سولفات نشان می دهد که با فرمول مولکولی سولفات پتاسیم نشان داده شده است.

سولفات پتاسیم به طور طبیعی به شکل معدنی آرکانیت موجود است. این ماده معدنی نسبتا کمیاب است و از این رو سولفات پتاسیم بیشتری را می توان در هم کریستالیزه شدن سولفات پتاسیم با سولفات منیزیم، سولفات کلسیم یا سولفات سدیم یافت. ساختار کریستالی کانی سولفات پتاسیم متعامد است. این به دو شکل کریستالی وجود دارد – 𝛽-K2SO4 و 𝛼-K2SO4. از این دو، 𝛽-K2SO4 شکل رایج است و به فرم 𝛼-K2SO4 بالاتر از دمای 583 درجه سانتیگراد تبدیل می شود. هر دوی این فرم ها ساختارهای پیچیده ای هستند که یون های سولفات ساختار چهار وجهی معمولی خود را اتخاذ می کنند. ساختار 𝛽-K2SO4 همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، با نقاط زرد آنیون سولفات است که توسط دو کاتیون پتاسیم احاطه شده اند:

مشاهده تصویر منبع

هنگامی که نمک سولفات پتاسیم در آب با چرخش مداوم در یک بشر گرم می شود، در هنگام ته نشین شدن، بلورها مشاهده می شوند که ساختار مارپیچی چند بازویی را تشکیل می دهند. این بلورها برخلاف سولفات سدیم هیچ ترکیب هیدراته ای را تشکیل نمی دهند، حتی اگر هر دو کاتیون به یک گروه در جدول تناوبی تعلق دارند.

قیمت سولفات پتاسیم صنعتی را از شرکت ما نیز می توانید دریافت نمایید. ما قیمت سولفات پتاسیم صنعتی را با برندهای مختلف به اطلاع شما می رسانیم.
تولید صنعتی و استفاده از سولفات پتاسیم
معمول ترین روش صنعتی که برای تولید نمک سولفات پتاسیم استفاده می شود، واکنش کلرید پتاسیم با اسید سولفوریک است. در پایان واکنش اول، بی سولفات پتاسیم را به عنوان یک محصول تولید می کند. در مرحله دوم واکنش، بی سولفات پتاسیم تازه تشکیل شده با کلرید پتاسیم واکنش داده و سولفات پتاسیم تولید می کند. هر دو واکنش در زیر آورده شده‌اند و استوکیومتری متعادل و فرمول شیمیایی سولفات پتاسیم و سایر ترکیبات را نشان می‌دهند:

KCl + H2SO4 → KHSO4 + HCl (مرحله اول: یک واکنش گرمازا)

KHSO4 + KCl → K2SO4 + HCl (مرحله دوم: یک واکنش گرماگیر)

استفاده اصلی از سولفات پتاسیم تولید شده صنعتی برای استفاده از آن به عنوان کود است. علاوه بر اینکه منبع پتاسیم و گوگرد است، کلرید نمی کند که برای محصولات زیان آور است و در نتیجه آن را به کود مناسبی تبدیل می کند. شکل خام نمک نیز گاهی برای تولید شیشه، به عنوان یک کاهنده فلاش در بارهای پیشران توپخانه، به عنوان یک محیط انفجار جایگزین مشابه انفجار سودا و همچنین در مواد آتش‌زا به همراه نیترات پتاسیم برای تولید شعله بنفش استفاده می‌شود.

جلسه آزمایشی رایگان خود را رزرو کنید
طعم و مزه کلاس های زنده را اینجا در Vedantu دریافت کنید
کلاس خود را انتخاب کنید
اسمت را وارد کن
شماره موبایل را وارد کنید (فقط هند)
یک نسخه نمایشی رایگان رزرو کنید
موضوعات داغ روز
بیماری های باکتریایی در انسان
سوالات متداول (سوالات متداول)
1. سولفات پتاسیم برای چه مواردی استفاده می شود؟

استفاده از سولفات پتاسیم به عنوان کود است. برای رشد برخی از انواع میوه ها، سبزیجات و به طور خاص تنباکو استفاده می شود. این کود ترجیحی است زیرا به عنوان منبع پتاسیم و گوگرد عمل می کند و حاوی هیچ کلریدی نیست که برای گیاهان خاص مضر است همانطور که از فرمول سولفات پتاسیم – K2SO4 مشاهده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید