خرید هیدروکسی سیتریک اسید

استفاده می کند
افزودنی مواد غذایی
اسید سیتریک به عنوان یک افزودنی غذایی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده در غذاها و نوشیدنی ها به ویژه نوشابه ها استفاده می شود. با شماره E E330 نشان داده می شود. نمک های سیترات فلزات مختلف برای رساندن آن مواد معدنی به شکل بیولوژیکی موجود در بسیاری از مکمل های غذایی استفاده می شود. از خواص بافری سیترات ها برای کنترل pH در پاک کننده های خانگی و دارویی استفاده می شود. در ایالات متحده، الزامات خلوص اسید سیتریک به عنوان یک افزودنی غذایی توسط Food Chemical Codex (FCC)، که توسط ایالات متحده فارماکوپه (USP) منتشر شده است، تعریف شده است.

نرم کننده آب
توانایی اسید سیتریک در کلات کردن فلزات، آن را در صابون ها و شوینده های لباسشویی مفید می کند. با کیلیت کردن فلزات در آب سخت، به این پاک کننده ها اجازه می دهد کف تولید کنند و بدون نیاز به نرم شدن آب بهتر عمل کنند. به روشی مشابه، اسید سیتریک برای بازسازی مواد تبادل یونی مورد استفاده در نرم‌کننده‌های آب با حذف یون‌های فلزی انباشته‌شده به‌عنوان کمپلکس‌های سیترات استفاده می‌شود.

دیگران
اسید سیتریک در صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی برای غیرفعال کردن لوله‌های فرآیند با خلوص بالا (به جای استفاده از اسید نیتریک) استفاده می‌شود. اسید نیتریک پس از استفاده برای این منظور خطرناک در نظر گرفته می شود، در حالی که اسید سیتریک خطرناک نیست.

اسید سیتریک ماده فعال در برخی محلول های تمیزکننده حمام و آشپزخانه است. محلولی با غلظت 6 درصد اسید سیتریک، لکه های آب سخت را بدون مالش دادن از روی شیشه پاک می کند. در صنعت از آن برای از بین بردن زنگ فولاد استفاده می شود.[3]

اسید سیتریک معمولاً به عنوان بافر برای افزایش حلالیت هروئین قهوه ای استفاده می شود. کیسه های اسید سیتریک یکبار مصرف به عنوان انگیزه ای برای وادار کردن مصرف کنندگان هروئین به تعویض سوزن های کثیف خود با سوزن های تمیز در تلاش برای کاهش شیوع ایدز و هپاتیت استفاده شده است. اسیدی‌کننده‌های دیگر مورد استفاده برای هروئین قهوه‌ای عبارتند از: اسید اسکوربیک، اسید استیک و اسید لاکتیک. در غیاب آنها، مصرف کننده مواد مخدر اغلب آب لیمو یا سرکه را جایگزین می کند.

خرید هیدروکسی سیتریک اسید

خرید هیدروکسی سیتریک اسید با بهترین کیفیت

خرید هیدروکسی سیتریک اسید با بهترین برند

خرید هیدروکسی سیتریک اسید از کشورهای مختلف

خرید هیدروکسی سیتریک اسید در مقادیر کم تا زیاد

خرید هیدروکسی سیتریک اسید با کارشناسان سایت ما

مشاهده تصویر منبع

اسید سیتریک یکی از مواد شیمیایی مورد نیاز برای سنتز HMTD است، یک ماده منفجره بسیار حساس به حرارت، اصطکاک و ضربه شبیه پراکسید استون. خرید مقادیر زیاد اسید سیتریک ممکن است مشکوک به فعالیت تروریستی بالقوه را ایجاد کند.

اسید سیتریک را می‌توان به بستنی اضافه کرد تا گلبول‌های چربی را جدا نگه دارد، و همچنین می‌توان آن را به جای آب لیموی تازه به دستور پخت اضافه کرد. اسید سیتریک همراه با بی کربنات سدیم در طیف گسترده ای از فرمول های جوشان، هم برای خوردن (مانند پودرها و قرص ها) و هم برای مراقبت شخصی (مانند نمک های حمام، بمب های حمام، و تمیز کردن چربی) استفاده می شود.

هنگامی که اسید سیتریک روی مو استفاده می شود، لایه بیرونی را باز می کند که به عنوان کوتیکول نیز شناخته می شود. در حالی که کوتیکول باز است، اجازه نفوذ عمیق تر به ساقه مو را می دهد. می توان از آن در شامپو برای شستشوی موم و رنگ مو استفاده کرد. به طور قابل توجهی در محصول “سان این” برای سفید کردن استفاده می شود، اما به دلیل میزان آسیبی که ایجاد می کند، به طور کلی توصیه نمی شود.

اسید سیتریک نیز به عنوان حمام توقف در عکاسی استفاده می شود. توسعه دهنده به طور معمول قلیایی است، بنابراین یک اسید ملایم آن را خنثی می کند و در مقایسه با آب ساده، اثربخشی حمام توقف را افزایش می دهد.[5]

خرید هیدروکسی سیتریک اسید

خرید هیدروکسی سیتریک اسید با رعایت بهداشت و ایمنی

خرید هیدروکسی سیتریک اسید در سراسر کشور

برای خرید هیدروکسی سیتریک اسید به کارشناسان ما پیام داده یا با آنها تماس بگیرید.

ایمنی
اسید سیتریک به عنوان ایمن برای استفاده در مواد غذایی توسط تمام آژانس های نظارتی عمده ملی و بین المللی مواد غذایی شناخته شده است. به طور طبیعی تقریباً در تمام اشکال زندگی وجود دارد و اسید سیتریک اضافی به آسانی متابولیزه شده و از بدن دفع می شود.

تماس با اسید سیتریک خشک یا محلول های غلیظ می تواند منجر به تحریک پوست و چشم شود، بنابراین هنگام دست زدن به این مواد باید از لباس های محافظ استفاده کرد.

مصرف زیاد آن می تواند مینای دندان را فرسایش دهد.

تماس نزدیک با چشم ها می تواند باعث سوزش خفیف شود و ممکن است باعث از دست دادن بینایی شود.

ادعای سرطان
گزارش های اشتباهی مبنی بر اینکه E330 عامل اصلی سرطان است وجود دارد. گمان می رود که این امر به دلیل سوء تفاهم و سردرگمی در مورد کلمه کربس به وجود آمده است. در این مورد، به سر هانس آدولف کربس، کاشف چرخه کربس اشاره دارد و نه کلمه آلمانی سرطان. اسید سیتریک زمانی که به تنهایی مصرف شود برای بدن مضر نیست.

همچنین ببینید
عدم تحمل اسید سیتریک
منابع
برگه MSDS اسید سیتریک
^ مشروب تند ذرت محصولی مشترک از آسیاب مرطوب ذرت است، نگاه کنید به: مشروب استیپ ذرت
^ تولید اسید سیتریک توسط یک جدایه جدید Aspergillus niger: II. بهینه سازی پارامترهای فرآیند از طریق طرح های تجربی آماری. فناوری منابع زیستی 98 (18) 3470-3477.
^ استفاده از اسید سیتریک آمونیه برای تمیز کردن شیمیایی دیگهای بخار فشار قوی.
↑ گاردن، جی، رابرتز، ک.، تیلور، ا.، و رابینسون، دی (2003). “ارزیابی ارائه ساشه های اسید سیتریک یکبار مصرف به مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی” (pdf). مرکز اسکاتلند برای عفونت و بهداشت محیط.
^ http://www.silverprint.co.uk/chem4.html

https://www.chemeurope.com/en/encyclopedia/Citric_acid.html

دیدگاهتان را بنویسید