ایمنی و دفع آزمایشگاه برای آزمایش‌های ACID-CITRIC.IR

زمانی که ایمنی در نظر گرفته شود، آزمایش‌های شیمی در آزمایشگاه می‌تواند یک فعالیت ایمن و شادی‌آور باشد و به اشتیاق مادام‌العمر یادگیری، علم و اکتشاف منجر شود. هر زمان که از ترکیبات سمی یا خورنده در آزمایش استفاده می شود یا گرمای زیاد در آن دخیل است، اکیداً توصیه می کنیم از دستکش، گوگل و روکش آزمایشگاهی استفاده کنید. این آزمایشات از کانال یوتیوب ACID-CITRIC.IR.

تجربه خمیر دندان فیل

خمیر دندان فیل – ایمنی

در این آزمایش باید از عینک استفاده کرد، زیرا فوم می تواند به سرعت از ظرف خارج شود. این آزمایش را می توان با پراکسید هیدروژن 3 یا 30 درصد انجام داد. اگر از پراکسید هیدروژن 30 درصد استفاده می شود، استفاده از دستکش را به شدت توصیه می کنیم زیرا می تواند باعث سوختگی خفیف روی پوست شود. همچنین پوست شما را بسیار سفید می کند، یعنی پوست شما در حال اکسید شدن است. که معمولا در چند ساعت از چند روز از بین می رود. پرمنگنات پتاسیم یک اکسید کننده قوی است و نباید با مواد آلی مخلوط شود. از تماس با پوست و تنفس گرد و غبار خودداری کنید. می توانید مقاله خمیر دندان فیل ما را بخوانید.

آزمایش حل پیچ و خم

حل پیچ و خم – ایمنی

محلول های رقیق هیدروکسید سدیم و محلول های اسید هیدروکلریک رقیق برای پوست تحریک کننده هستند و می توانند چشم را بسوزانند. محلول های رقیق در ماز استفاده می شود، اما ممکن است لازم باشد از محلول های غلیظ تهیه شوند. محلول های غلیظ NaOH و HCl می توانند پوست و چشم را بسوزانند. بخارات حاصل از اسید هیدروکلریک غلیظ برای چشم ها، پوست و سیستم تنفسی بسیار تحریک کننده است.

آزمایش آبی پروس

آبی پروس – ایمنی

ترکیبات محلول آهن، مانند کلرید آهن (III) می توانند در هنگام بلعیدن سمی بوده و پوست را تحریک کنند.

آزمایش کریستال های قلع

کریستال های قلع – ایمنی

کلرید قلع می تواند پوست و چشم را تحریک کند. گرد و غبار کریستال های قلع می تواند برای پوست و ریه ها تحریک کننده باشد.

کریستال های قلع – دفع

عنصر قلع خود را خشک کنید و آن را به عنوان بخشی از مجموعه عناصر خود ذخیره کنید.

ساخت آزمایش فروسیانید کبالت

ساخت فروسیانید کبالت – ایمنی

ترکیبات کبالت نسبتاً سمی هستند – از دستکش استفاده کنید و مواد شیمیایی را در آشپزخانه یا محل غذا خوردن مخلوط نکنید.

ساخت فروسیانید کبالت – دفع

زهکشی را با آب اضافی بشویید.

سیانید یک آزمایش راز را حل می کند

سیانید یک معما را حل می کند – ایمنی

ترکیبات فریسیانید هرگز نباید با اسیدهای قوی داغ یا غلیظ مخلوط شوند، زیرا این می تواند منجر به تولید سیانید هیدروژن شود که در مقادیر کم می تواند کشنده باشد.

اسید کلریدریک می تواند باعث سوختگی شود و بخارات در هنگام تنفس بسیار تحریک کننده هستند. هنگام استفاده از HCl از عینک استفاده کنید.

سیانید یک معما را حل می کند – دفع

اسیدها باید با بی کربنات سدیم خنثی شوند.

آزمایش کربنات منیزیم

کربنات منیزیم – ایمنی

فر می تواند بسیار داغ شود و انگشتان کوچک را بسوزاند. این آزمایش باعث ایجاد لذت شدید می شود که می تواند منجر به درخواست آزمایش های بیشتر شود.

کربنات منیزیم – دفع

چیز خاصی نیست.

واکنش های آزمایش منیزیم

واکنش های منیزیم – ایمنی

ترکیبات مس، نیکل، سرب، وانادیوم و کبالت در صورت بلعیدن می توانند سمی بوده و پوست را تحریک کنند. برخی از ترکیبات نیکل مشکوک به سرطان زا هستند. گرد و غبار حاصل از این ترکیبات به ویژه نیکل، وانادیوم و سرب را نباید استنشاق کرد. اثرات قرار گرفتن در معرض سرب می تواند تجمعی باشد و باعث کم خونی و از دست دادن اشتها شود.

اسید کلریدریک می تواند باعث سوختگی شود و بخارات در هنگام تنفس بسیار تحریک کننده هستند. هنگام استفاده از HCl از عینک استفاده کنید.

اسید نیتریک می تواند باعث سوختگی شدید پوست و چشم شود و یک عامل اکسید کننده قوی است. می تواند باعث آتش سوزی و انفجار با مواد قابل احتراق شود. از واکنش اسید نیتریک 68 درصد با بسیاری از فلزات، دی اکسید نیتروژن تولید می شود که سمی است و نباید استنشاق شود. با احتیاط از اسید نیتریک استفاده کنید. اسید نیتریک دستکش های نیتریل را در عرض چند ثانیه از بین می برد.

اسید سولفوریک اسید بسیار قوی است که می تواند پوست و چشم را بسوزاند. افزودن آب به اسید سولفوریک غلیظ می تواند باعث پاشش شدید و خطرناک شود. با احتیاط با آن رفتار کنید.

در مورد عنصر منیزیم بیشتر بخوانید.

واکنش های منیزیم – دفع

اسیدها را می توان به آرامی با بی کربنات سدیم خنثی کرد. احتیاط کنید و از گوگل استفاده کنید، زیرا واکنش تولید دی اکسید کربن می تواند خشن و کنترل نشده باشد.

مس از آزمایش فویل آلومینیوم

مس از فویل آلومینیوم – ایمنی

ترکیبات مس در صورت مصرف داخلی سمی هستند. گرد و غبار غشاهای مخاطی را تحریک می کند. هنگام کار با ترکیبات مس از دستکش استفاده کنید.

مس از فویل آلومینیوم – دفع

بدون دستورالعمل خاصی

آزمایش مبدل فلز قلیایی

مبدل فلز قلیایی – ایمنی

این آزمایش بسیار خطرناک است و نباید انجام شود مگر اینکه تجربه مهندسی شیمی قابل توجهی داشته باشید. فلزات قلیایی مانند سزیم بسیار واکنش پذیر هستند و می توانند لایه های پراکسیدی را تشکیل دهند که می توانند منفجر شوند و در تماس با آب می توانند منفجر شوند.

مبدل فلز قلیایی – دفع

فلزات قلیایی باید در روغن معدنی ذخیره شوند یا به دلیل واکنش پذیری شدید در یک زمان به مقدار بسیار کم به نمک تبدیل شوند.

آزمایش مولیبدیت کبالت

کبالت مولیبدیت – ایمنی

ترکیبات کبالت نسبتاً سمی هستند – از دستکش استفاده کنید و مواد شیمیایی را در آشپزخانه یا محل غذا خوردن مخلوط نکنید. در مورد عنصر مولیبدن بیشتر بخوانید.

مولیبدیت کبالت – دفع

مولیبدات کبالت را می توان خشک کرد و در یک شیشه کوچک نگهداری کرد یا در سطل زباله انداخت.

آزمایش گالیوم + آلومینیوم

گالیوم + آلومینیوم – ایمنی

وقتی یک آلیاژ آلومینیوم گالیوم به آب اضافه می شود، آب می تواند بسیار داغ شود.

گالیوم + آلومینیوم – دفع

محلول های باقی مانده را می توان در سینک شستشو داد. گالیم سنگین‌تر از آلومینیوم یا آب است و با جداسازی فیزیکی قابل بازیابی و استفاده مجدد است.

آزمایش تحسین بیسموت

تحسین بیسموت – ایمنی

هشدار – جمع آوری عناصر زیبا مانند عنصر بیسموت می تواند اعتیادآور باشد و می تواند منجر به اشتیاق مادام العمر به علم و شیمی شود. با توجه ادامه بدهید.

تحسین بیسموت – دفع

هرگز بیسموت عنصری خود را دور نریزید. به سادگی آن را به یک دانشمند جوان آینده منتقل کنید یا از آن برای ساخت بلورهای بیسموت استفاده کنید.

اعتبار عکس

تصویر روی جلد توسط دبی فریمن-گریفیث. ممنون دبی!

بیشتر خواندن:

اسید چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید