خرید اسید سیتریک خوراکی

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ
اسید سیتریک چیست و چگونه استفاده می شود؟
توسط Ingredi در 11 دسامبر 2018

اسید سیتریک یک اسید آلی ضعیف است که به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات به ویژه مرکبات وجود دارد. لیمو و لیموترش دارای بالاترین غلظت اسید سیتریک طبیعی هستند. به عنوان یک افزودنی غذایی در آب نبات، تنقلات و نوشیدنی ها استفاده می شود و در لوازم آرایشی، دارویی و حتی کاربردهای صنعتی رایج است.

تولید اسید سیتریک در مقیاس صنعتی از اواخر قرن 19 ادامه داشته است. امروزه بیش از یک میلیون تن اسید سیتریک در سال تولید می شود. با توجه به مقیاس، تقاضا برای اسید سیتریک بسیار زیاد است که نمی توان به مرکبات برای استفاده صنعتی تکیه کرد.

 

اسید سیتریک چگونه ساخته می شود؟ خرید اسید سیتریک خوراکی
تولید میکروبی اسید سیتریک، که اولین بار در سال 1893 کشف شد، تا زمانی که جنگ جهانی اول صادرات مرکبات ایتالیا را مختل کرد، به روش مهمی تبدیل نشد. سپس، در سال 1917، جیمز کوری کشف کرد که سویه‌های خاصی از آسپرژیلوس نیجر (یک کپک) می‌توانند به طور موثر اسید سیتریک تولید کنند. هنگامی که این روش در مقیاس صنعتی امکان پذیر شد، به ابزار اصلی تولید اسید سیتریک در مقیاس صنعتی تبدیل شد و تا به امروز نیز باقی مانده است. کشت آسپرژیلوس نایجر و اجازه دادن به آن برای متابولیسم ساکارز یا گلوکز، وسیله ای کارآمد و ارزان برای تولید اسید سیتریک است.

در Ingredi، می‌توانید اسید سیتریک را به‌صورت فله‌ای به‌عنوان پودر کریستالی سفید و ریز یا محلول 50 درصد مخلوط با آب خریداری کنید.

 

موارد مصرف اسید سیتریک و خرید اسید سیتریک خوراکی
اسید سیتریک یک افزودنی اقتصادی اقتصادی است، تا حدی به دلیل کاربردهای متعدد آن. در اینجا چند مورد از رایج ترین کاربردهای اسید سیتریک در مقیاس صنعتی و خانگی آورده شده است.

اسید سیتریک در غذا
صنایع غذایی و نوشیدنی اکثریت اسید سیتریک جهان را تشکیل می دهند. به عنوان یک اسید خوراکی قوی، عمدتاً به عنوان یک عامل طعم دهنده و نگهدارنده در محصولاتی مانند نوشابه ها و آب نبات ها استفاده می شود. این نگهدارنده ارگانیک موثر را می توان بر روی برچسب مواد غذایی و نوشیدنی با نام E330 یافت.

اسید سیتریک به عنوان یک ماده اسیدی در نظر گرفته می شود. اسیدولان ها افزودنی های شیمیایی هستند که برای ایجاد طعم اسیدی تر به غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شوند. اسید سیتریک به عنوان یک ماده اسیدی با تنظیم کننده اسیدیته یا عوامل کنترل pH متفاوت است. در حالی که اسید سیتریک اغلب برای افزودن طعم ترش، ترش یا اسیدی به غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود، استفاده از آن برای تغییر ثبات غذا یا آنزیم های موجود در آن نیست.

به عنوان یک اسید، استفاده از اسید سیتریک در غذاها همچنین می تواند محیطی ایجاد کند که رشد باکتری ها را مهار کند. اسید سیتریک به عنوان نگهدارنده مواد غذایی معمولا در انواع غذاها از مربا و آب نبات گرفته تا کنسروها و فرآورده های گوشتی یافت می شود.

اسید سیتریک همچنین می تواند برای ایجاد یک محیط اسیدی استفاده شود که فرآیند رسیدن پنیر را تسهیل می کند. علاوه بر این، اسید سیتریک را می توان هنگام دم کردن آبجو یا شراب استفاده کرد.

خرید اسید سیتریک خوراکی

خرید اسید سیتریک خوراکی با بهترین شرایط و امکانات برای مشتریان فراهم گردیده است.

ما خرید اسید سیتریک خوراکی را با انواع برندها به شما ارائه می دهیم.

در خرید اسید سیتریک خوراکی با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

فروش و خرید اسید سیتریک خوراکی به سراسر ایران

قالیشویی و قالیشویی و خرید اسید سیتریک خوراکی
آیا می دانستید اسید سیتریک یک پاک کننده قوی است؟ بسیاری از پاک کننده های خانگی کاملاً طبیعی حاوی مقادیر کمی اسید سیتریک هستند که به از بین بردن لکه ها و آشفتگی های آب کمک می کند. به لطف بوی مطبوع مرکباتی که دارد، یک خوشبوکننده خوب نیز ایجاد می کند. بسیاری از شرکت های فرش از محلول های شستشوی فرش استفاده می کنند که شامل اسید سیتریک درجه دارویی می شود.

لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی و خرید اسید سیتریک خوراکی
اسید سیتریک علاوه بر استفاده در غذا، به عنوان اسیدی در انواع کرم ها، ژل ها و مایعات نیز استفاده می شود. به عنوان یک آلفا هیدروکسی اسید، یک ماده فعال در لایه برداری شیمیایی نیز می باشد. اسید سیتریک نیز یکی از مواد فعال در بافت های ضد ویروسی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اسید سیتریک به عنوان یک نگهدارنده، این پست را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید