قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی

سدیم لوریل سولفات چیست و چرا مردم از آن در صابون و خمیر دندان اجتناب می کنند؟
یوسف محمد، مکالمه 7 ژانویه 2020
اگر تا به حال علل شکایت پوستی یا موهای آسیب دیده را در گوگل جستجو کرده باشید، به احتمال زیاد شخصی در اینترنت انگشت خود را به سمت SLS یا سدیم لوریل (یا لورت) سولفات، یک عنصر رایج در محصولات زیبایی، شوینده ها، خمیر دندان ها و حتی نشانه رفته است. محصولات پاک کننده.

بنابراین این ماده چه کاری انجام می دهد، چرا در همه چیز وجود دارد و شواهد در مورد میزان ایمن بودن آن چه می گویند؟

چرا SLS؟
هنگامی که ما از یک محصول شستشو یا زیبایی روی پوست خود استفاده می کنیم، احتمالاً مایعی است که از فاز آب و فاز روغنی ساخته شده است. همانطور که می دانیم، روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند، بنابراین چیزی برای حفظ مواد لازم است.

به آن چیزی سورفکتانت می گویند. یک سورفکتانت به مولکول‌های روغن و آب اجازه می‌دهد به یکدیگر متصل شوند – این همان چیزی است که در صابون‌ها و مواد شوینده یافت می‌شود تا بتوانیم صورت یا ظروف چرب خود را با آب بشوییم و لکه‌ها را از بین ببریم.

سدیم لوریل سولفات یک سورفکتانت است و اثربخشی، هزینه کم، فراوانی و سادگی آن به معنی استفاده از آن در انواع محصولات آرایشی، پوستی و مصرفی است.

قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی

قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی برای صنعتگران مورد نیاز است. صنعتگران به دنبال قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی می باشند. قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی را از سایت های معتبر فروش آن بپرسید. قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی را کارشناسان ما نیز به شما اطلاع خواهند داد.

مشاهده تصویر منبع

مضره؟
بیرونی ترین لایه پوست ما به طور ویژه برای جلوگیری از ورود مواد مضر طراحی شده است و اینجاست که یک سورفکتانت می تواند مشکلاتی ایجاد کند. استفاده از یک ماده شیمیایی که این مکانیسم دفاعی را تضعیف می کند به طور بالقوه می تواند به پوست ما آسیب برساند.

و برخی از سورفکتانت ها بیشتر از بقیه برای پوست ما تحریک کننده هستند. برای اینکه چیزی مضر، محرک یا حساسیت زا باشد، باید دو معیار را رعایت کند.

باید در مطالعات نشان داده شده باشد که پوست انسان را تحریک می کند و باید توانایی نفوذ به پوست را داشته باشد. SLS هر دوی این کادرها را علامت می‌زند.

محققان آلمانی 1600 بیمار را از نظر تحریک SLS آزمایش کردند و دریافتند 42 درصد از بیماران مورد آزمایش واکنش تحریکی داشتند.

مطالعه دیگری که روی هفت داوطلب در یک دوره سه و نیم ماهه انجام شد، نشان داد که تماس منظم باعث تحریک می شود و زمانی که پوست دیگر در معرض SLS قرار نگرفت، این سوزش فروکش کرد.

مطالعه دیگری نشان داد که هرچه آب استفاده شده با SLS گرمتر باشد، تحریک کننده تر خواهد بود.

در واقع، SLS آنقدر شناخته شده است که باعث تحریک می شود، از آن به عنوان یک کنترل مثبت در آزمایشات پوستی استفاده می شود. یعنی محصولات جدید در حال آزمایش برای دیدن اینکه چقدر ممکن است برای پوست انسان آزاردهنده باشند در مقایسه با SLS هستند – چیزی که ما قطعاً می دانیم که تحریک کننده است.

اگر فردی به SLS حساس باشد، ممکن است متوجه شود ناحیه ای که در تماس بوده قرمز، خشک، پوسته پوسته، خارش یا درد است.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید علیرغم آنچه در اینترنت می خوانید، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که SLS باعث سرطان می شود.

قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی

قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی رو به رشد می باشد زیرا قیمت سدیم لوریل سولفات صنعتی بر قیمت سایر اجناس تاثیر می گذارد.

پس چرا مجاز است؟
بنابراین اگر مشخص است که برای پوست انسان تحریک کننده است، چرا مقامات نظارتی استفاده از آن را ممنوع نمی کنند؟

برای اینکه SLS خطرناک در نظر گرفته شود، باید برای مدت طولانی با پوست تماس داشته باشد. به طور کلی، با محصولات مصرفی مانند شوینده‌هایی که حاوی SLS هستند، فرض بر این است که برای مدت طولانی روی پوست باقی نمی‌مانند، به این معنی که احتمال آسیب دیدن پوست شما بسیار کم است.

بنابراین مقامات استفاده از آن را ممنوع نمی کنند، اما در عوض حداکثر درصدی را که می توان از آن در محصولات استفاده کرد، محدود می کنند.

این کلاه بسته به مدت زمانی که محصول احتمالاً با پوست تماس دارد متفاوت است. بنابراین محصولاتی که برای مدت طولانی روی پوست باقی می‌مانند، در اکثر کشورها نمی‌توانند بیش از 0.05 تا 2.5 درصد SLS داشته باشند.

تمام تولیدکنندگان محصولات مصرفی و آرایشی موظفند آزمایشات کاملی را انجام دهند و هرگونه یافته نامطلوب را به صورت هشدار روی برچسب خود درج کنند.

بنابراین در محصولات حاوی SLS، باید چیزی مانند “اگر این محصول باعث قرمزی یا تحریک پوست شد، مصرف را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید” را مشاهده کنید.

چه کسی باید از SLS اجتناب کند؟
افراد با سابقه پوست حساس، پوست بیش از حد تحریک پذیر و بیماران مبتلا به بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک (اگزما)، روزاسه و پسوریازیس بهتر است از محصولات حاوی SLS خودداری کنند.

بسیاری از جایگزین های امن تر در دسترس هستند (به دنبال اتوکسیلات الکل چرب، اتوکسیلات آلکیل فنل یا آلکوکسیلات اسید چرب روی برچسب باشید). اگر فکر می کنید ممکن است SLS باعث تحریک پوست شود، استفاده از محصول را متوقف کنید و از داروساز یا پزشک عمومی خود راهنمایی بخواهید.

محصولات مراقبت از پوست همچنین دارای شماره خط تلفن روی بسته بندی هستند که می توان برای گزارش عوارض جانبی با آنها تماس گرفت. گفتگو

یوسف محمد، محقق پوست، دانشگاه کوئینزلند.

این مقاله با مجوز Creative Commons از The Conversation بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید