خرید سدیم هیدروکسید صنعتی

دایره المعارف فناوری شیمیایی کرک-اثمر
هیدروکسید سدیم
این یک نسخه قدیمی است. نسخه جدیدتری از این مقاله وجود دارد
تیم اگمن
اولین انتشار: 18 اکتبر 2001 https://doi.org/10.1002/0471238961.1915040905070705.a01 نقل قول: 3
متن کامل را بخوانید
PDFPDFTOOLS به اشتراک بگذارید
خلاصه

سدیم هیدروکسید چیست؟
هیدروکسید سدیم (سودا سوز آور) در گروهی از مواد شیمیایی کالا قرار می گیرد که شامل کلر، Cl2 نیز می شود. کربنات سدیم (خاکستر سودا)، Na2CO3؛ هیدروکسید پتاسیم (پتاس سوزاننده)، KOH؛ و اسید هیدروکلریک (اسید موریاتیک یا بی آب)، HCl. کلر و سود سوزآور دو فرآورده مهم این گروه هستند که در بین ده ماده شیمیایی برتر ایالات متحده قرار دارند. کاربردهای کلر و قلیاها به قدری متنوع است که به ندرت محصول مصرفی وجود دارد که به یکی یا هر دوی آنها در برخی از مراحل تولید وابسته نباشد.

کلر و سود سوزآور محصول مشترک الکترولیز محلول های آبی کلرید سدیم، NaCl (که معمولاً به آن آب نمک می گویند) هستند. تبدیل NaCl آبی به Cl2 و NaOH در سه نوع سلول الکترولیتی انجام می شود: سلول دیافراگمی، سلول غشایی و سلول جیوه. وجه تمایز این سلول ها روشی است که به وسیله آن از مخلوط شدن محصولات الکترولیز با یکدیگر جلوگیری می شود و در نتیجه خلوص مناسب را تضمین می کند. استخراج محلول نمک و در دسترس بودن آزبست منجر به تسلط فرآیند دیافراگم در آمریکای شمالی شد، در حالی که نمک جامد و در دسترس بودن جیوه منجر به تسلط فرآیند جیوه در اروپا شد.

ژاپن نمک خود را به شکل جامد وارد می کرد و تا زمان توسعه فرآیند غشایی، سلول جیوه را نیز برای تولید ترجیح می داد. هیدروکسید سدیم، NaOH، مول وزنی 39.998، یک جامد کریستالی شکننده، سفید و نیمه شفاف است. به دلیل اثر خورندگی آن بر روی تمام بافت های بدن انسان، به آن سود سوزآور نیز می گویند. محلول های آبی سود سوزآور بسیار قلیایی هستند. از این رو سود سوزآور عمدتاً در واکنش های خنثی سازی برای تشکیل نمک های سدیم استفاده می شود. واکنش های NaOH با محصولات طبیعی پیچیده است.

مشاهده تصویر منبع

خرید سدیم هیدروکسید صنعتی را در ادامه بخوانید.

آنها شامل حل شدن پنبه در بازیابی لاستیک، تمیز کردن پنبه، تصفیه روغن های گیاهی، و حذف لیگنین و همی سلولز در فرآیند خمیرسازی کرافت است. تنها فرآیند تولید سود سوزآور علاوه بر الکترولیز، فرآیند سودا-آهک است که توسط شرکت هایی انجام می شود که در بازار کلر شرکت نمی کنند. سه شکل سود سوزآور برای رفع نیازهای مشتری تولید می‌شود: کاستیک دیافراگمی خالص (50% درجه ریون)، 73% کاستیک و کاستیک بدون آب. سود سوزآور توسط DOT به عنوان یک ماده خورنده طبقه بندی می شود و اثر خورندگی مشخصی بر روی تمام بافت های بدن دارد. استنشاق گرد و غبار یا غبار می تواند باعث آسیب به دستگاه تنفسی فوقانی شود. در حین جابجایی، همه افراد باید لباس محافظ مناسب، عینک ایمنی یا محافظ کامل صورت، دستکش لاستیکی، چکمه و پیش بند یا کت و شلوار مقاوم در برابر سوزاندن بپوشند. دفع زباله یا سود سوزآور ریخته شده باید توسط پرسنل آموزش دیده انجام شود.

خرید سدیم هیدروکسید صنعتی

خرید سدیم هیدروکسید صنعتی در مناطق مختلف جهان ضروریست. خرید سدیم هیدروکسید صنعتی را صنعتگران انجام می دهند و خرید سدیم هیدروکسید صنعتی از سوی آنان مورد استقبال قرار گرفته است.

خرید سدیم هیدروکسید صنعتی و فروش آن را با سایت های اینترتی انجام دهید. خرید سدیم هیدروکسید صنعتی و دریافت قیمت به این روش بسیار سریع و ایمن است.

دیدگاهتان را بنویسید