رشد کریستال بیسموت | ACID-CITRIC.IR

تجارت بیسموت

ایوان مک کورمیک، استاد روانشناسی، تاسیس شد تجارت بیسموت، یک فروشگاه آنلاین فروش کریستال بیسموت، کمی بیش از یک سال پیش. او که مادام العمر به شیمی علاقه داشت، کاپیتان تیم المپیاد علمی دبیرستانش بود و یک بار به صورت آزمایشی طراحی کرد روب گلدبرگ دستگاه. ایوان به کار بر روی پروژه ها و شرکت در کنفرانس های علمی به صورت تفریحی ادامه می دهد.

او در یکی از این کنوانسیون ها عاشق بیسموت شد، در حالی که تظاهرکنندگان را تماشا می کرد که شکل جامد آن را در بوته ها ذوب می کردند. ایوان بلافاصله قلاب شد و این تجربه را به تجربه ” آهنگری که در یک آهنگری کار می کند ” تشبیه کرد. رمز و راز این که کریستال ها پس از تشکیل چه اندازه، شکل یا حتی رنگی خواهند پذیرفت، تا به امروز او را مجذوب خود کرده است.

تاسیس فروشگاه کریستال

زمانی که ایوان نیاز خود را به هزینه های تفریحی تشخیص داد، کسب و کار گرد هم آمد. شغل معلمی او نتوانست مقدار کافی پول را به دست آورد، بنابراین او به دنبال یک سرمایه گذاری پردرآمدتر رفت. ایوان که مشتاق جمع آوری مواد معدنی بود، به پتانسیل عشق خود به بیسموت پی برد. همانطور که او می گوید، “یک ایده متبلور شد.”

پس از ایجاد یک مدل کسب و کار آنلاین، او به افتتاح یک مغازه کالایی دست زد. او بیسموت را به صورت عمده خرید و شروع به تبدیل آن به کریستال های بزرگ خانگی برای فروش آنلاین کرد.

با این حال، در حالی که فروشگاه آنلاین او موفق شده است، او بازاریابی و فروش کریستال ها را به عنوان چالش برانگیزترین نیاز مدل کسب و کار ذکر می کند. «این نوعی از کسب و کار است که من فکر می کنم در یک نمایشگاه هنر و صنایع دستی یا به عنوان یک نمایشگاه خوب عمل می کند پروژه نمایشگاه علمیاما افسوس که این روزها نمایشگاه هنری و صنایع دستی برگزار نمی کنیم. اما محدودیت‌های کووید-19 یا نه، ایوان قصد دارد به هر طریق ممکن به تبلیغ تجارت بیسموت ادامه دهد.

نحوه رشد کریستال بیسموت

فرآیند ایجاد کریستال ها نسبتاً ساده است، اما نیاز به زمان بندی دقیق دارد. ایوان این مراحل کلیدی را برای رشد کریستال های خود از طریق “روش ژئود” دنبال می کند:

روش ژئود

  1. بیسموت را ذوب کنید (ایوان این کار را روی آتش انجام می دهد تا خطر ریختن آن را از بین ببرد).
  2. بیسموت را جدا کنید و آن را در یک بوته عایق بریزید.
  3. حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت صبر کنید.
  4. بیسموت مذاب باقیمانده را بیرون بریزید. بلورهای بیسموت باید در داخل بوته رشد کرده باشند.
  5. کریستال ها را با یک بادگیر و چکش از بوته خارج کنید.
  6. کریستال ها را برش دهید تا جدا شوند سازندهای قیف، تا حد امکان بیسموت اضافی را بازیابی کنید.

آیا می خواهید کریستال بیسموت بسازید؟

ایوان توصیه می کند قبل از خرید هر گونه لوازم و انجام آزمایش های شیمیایی در خانه، تحقیقات زیادی انجام دهید. این شامل تعیین دقیق هزینه‌های مواد است، به‌ویژه اگر می‌خواهید اقلام را برای سود بفروشید. ویدیوهای نحوه کار نیز منابع بسیار مهمی هستند. برای کسانی که به کریستال‌های بیسموت علاقه دارند، او توصیه می‌کند که اطلاعات را در اینجا بررسی کنند https://www.reddit.com/r/BISMUTH/.

نکات ویژه بیسموت

ایوان همچنین چند نکته داخلی یا «عقل رایج» از جامعه تبلور بیسموت ارائه کرد.

  1. همیشه از تجهیزات ایمنی استفاده کنید. برای ایوان، این تجهیزات شامل عینک ایمنی، ماسک گرد و غبار (هنگام کار با الیاف سرامیکی یا برش بیسموت)، دستکش فورج و یک کپسول آتش نشانی است.
  2. برای ساخت بلورهای بیسموت با اندازه قابل توجه، باید حداقل 5 پوند جامد بیسموت فله ای خریداری کنید.
  3. دو روش محبوب در رشد کریستال وجود دارد: روش “تک کریستال”، که شامل کندن کریستال های رشد یافته از بالای یک گلدان باز از بیسموت مذاب است، و روش “ژئود” (که در بالا توضیح داده شد). در تجربه ایوان، روش ژئود کریستال‌های بیشتر و کریستال‌های بزرگ‌تری تولید می‌کند، زیرا سطح رشد بیشتری را امکان‌پذیر می‌کند.
  4. برای گرم کردن بیسموت، از نوعی شعله استفاده کنید – یک مشعل اجاق گاز یا یک اجاق کمپ کار می کند. (تلاش های ایوان برای ذوب بیسموت با یک صفحه داغ برقی، مواد را به اندازه کافی گرم نکرد و باعث تشکیل کریستال نشد).
  5. بیسموت را به آرامی خنک کنید تا از اندازه کریستال بزرگ اطمینان حاصل شود. بهترین راه برای انجام این کار شامل استفاده است عایق الیاف سرامیکی (معمولاً به عنوان عایق فورج شناخته می شود). اگر این گزینه برای شما نیست، تنظیم مشعل را پیدا کنید که این فرآیند خنک کننده کند را امکان پذیر می کند.
  6. پس از ریختن، ظرف خود را در حالت وارونه قرار دهید.
  7. استفاده از a دریل دریل، مجهز به تیغه مدور با نوک الماس برای برش کریستال ها. اره های معمولی به راحتی آسیب می بینند و برش کارآمد را تسهیل نمی کنند. استفاده از دو انبردست نیز می تواند یک روش برش موثر باشد، زیرا بیسموت ماده ای شکننده است و تمایل به شکستن بین تشکیلات کریستالی دارد.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد Evan و The Bismuth Business هستید، از آن بازدید کنید https://www.etsy.com/shop/TheBismuthBusiness37

بیشتر بدانید!

در اینجا نحوه ساخت کریستال مس را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید