مخلوط در مقابل ترکیبات | مرکب چیست

مخلوط چیست، ترکیب چیست و تفاوت مخلوط های ناهمگن و همگن را در این آموزش بیابید.

مخلوط چیست؟

مخلوط به الف اشاره دارد فیزیکی ترکیبی از دو یا چند ماده، که در آن نه واکنش رخ می دهد. از آنجا که فقط یک تغییر فیزیکی رخ داده است، یک مخلوط می تواند دوباره به اجزای اصلی خود جدا شود. به عنوان مثال، آب شور مخلوطی است. وقتی آن را می جوشانید، آب آن تبخیر می شود در حالی که نمک باقی می ماند. سایر موارد عبارتند از نمک و روغن، غلات در شیر، و تکه های یخ در نوشابه. هوا نیز مخلوطی از گازها است.

دو نوع اصلی مخلوط وجود دارد: ناهمگون و همگن.

مخلوط ناهمگن چیست؟

مخلوط ناهمگن در مقابل مخلوط همگن

آ مخلوط ناهمگن دارد غیر یکنواخت ترکیبی که به راحتی می توانید هر جزء را در یک مخلوط تشخیص دهید. به عنوان مثال، یک سالاد ترکیبی ناهمگون خواهد بود، زیرا می توانید تمام مواد تشکیل دهنده آن (کاهو، اسفناج، گوجه فرنگی، خیار و غیره) را با چشم غیر مسلح ببینید.

مخلوط همگن چیست؟

آ مخلوط همگن دارد لباس فرم ترکیبی که در آن اجزاء به طور مساوی در یک مخلوط توزیع می شوند. بنابراین، شما نمی توانید اجزاء را تشخیص دهید. اسموتی مخلوطی همگن خواهد بود زیرا فقط با نگاه کردن به آن نمی توانید مواد تشکیل دهنده آن را تشخیص دهید.

مرکب چیست؟

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، باید بدانیم چیست ماده خالص است. یک ماده خالص فقط از یک نوع ماده تشکیل شده و دارای ترکیب و خواص ثابتی است. یک ماده خالص می تواند یک عنصر یا یک ترکیب باشد.

بنابراین ترکیب چیست? ترکیب به الف اشاره دارد شیمیایی ترکیبی از دو یا چند عنصر، که در آن a واکنش رخ می دهد. یک ترکیب را نمی توان با روش های فیزیکی به اجزای اصلی خود تجزیه کرد. به عنوان مثال، شما نمی توانید آب را به صورت فیزیکی به هیدروژن و اکسیژن جدا کنید. نمونه های دیگر عبارتند از شکر، نمک خوراکی (NaCl)، جوش شیرین (NaHCO3)، دی اکسید کربن و غیره.

خلاصه

مرکب چیست، مخلوط چیست

موضوعات تحت پوشش در مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید