تسلط بر شیمی – از کجا شروع کنیم

تسلط بر شیمی برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد زمانی که من دانش آموز بودم، به این معنی بود که می خواستم در هر آزمون شیمی که تا به حال شرکت می کردم، نمره کاملی کسب کنم. این کار مستلزم تمرین، سختی و پشتکار بود. من تا جایی که می توانستم کتاب های مختلف شیمی را قرض گرفتم و با دقت تمام مسائل را از هر کتابی کار کردم و هر پاسخ را بررسی کردم. برای دانشمندان خانگی و متخصصان صنعت، تسلط بر شیمی یک کار مادام العمر خواهد بود، زیرا ترکیبات اتم ها، مولکول ها، پیوندها، آلیاژها و آلوتروپ ها بی نهایت هستند. این بدان معنی است که فرصتی برای کشف و کشف مجدد وجود دارد، صرف نظر از اینکه حوزه تحقیق شما چیست، یک واقعیت هیجان انگیز که اشتیاق بسیاری از شیمیدانان حرفه ای و آماتور را زنده نگه می دارد.

اگر تازه شروع کرده اید یا در حال فکر کردن به یک دوره هستید، برخی از روش های موضوعی می تواند دلهره آور به نظر برسد. ناامید نشوید – منابع زیادی وجود دارد که می تواند کمک کند. به ما اطلاع دهید که چه چیزی شما را بیشتر آزار می دهد و با مشاهده ویدیوها در کانال یوتیوب ACID-CITRIC.IR Education شروع کنید.

نکاتی برای تسلط بر شیمی

  1. تا جایی که می توانید متون شیمی مختلف بخرید یا قرض بگیرید. آنها هرکدام مطالب موضوع را کمی متفاوت پوشش می دهند. آنها می توانند نسخه های قدیمی تر باشند. کتاب های صرفه جویی اغلب معاملات عالی دارد
  2. تا جایی که می توانید بسیاری از مشکلات انتهای فصل را انجام دهید، به خصوص اگر پاسخ در انتهای کتاب ارائه شده باشد.
  3. معلم یا استادی را پیدا کنید که بتواند مربی باشد
  4. از خواندن کتاب های پیشرفته تر نترسید. به عنوان مثال، اگر شیمی AP می خوانید، برخی از کتاب های شیمی آلی، معدنی یا شیمی فیزیکی در سطح دانشگاه را بخوانید.
  5. ویدیوهایی را در مورد مفاهیم دشوار تماشا کنید.
  6. در خانه علم و آزمایش انجام دهید. می توانید با عناصری مانند مس، گالیوم، آلومینیوم (موجود از فویل آلومینیوم)، بیسموت، آهن (پشم فولاد)، گوگرد، کربن یا روی شروع کنید. ابتدا راهنمای ایمنی آینده ما را بخوانید.
  7. به من گفته شده است که شروع کردن در ptable برای چند ساعت بیشتر از نشستن در کلاس در تمام ترم به مردم کمک کرده است. خوب، این فقط یک نفر بود، اتان شناسا، که این را گفت، اما هنوز – سایت ارزش دارد چک کردن
  8. شروع به خواندن برخی از آموزش های ACID-CITRIC.IR کنید. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ مولکول در مقابل ترکیب را امتحان کنید
  9. یک را امتحان کنید دوره رایگان شیمی

چه چیزی در شیمی بیشترین مشکل را برای شما ایجاد می کند؟ کتاب شیمی مورد علاقه شما چیست؟ پاسخ خود را در نظرات زیر بنویسید و شاید ما ویدیویی در مورد آن در سایت خود بسازیم کانال آموزش شیمی.

موفق باشید! – تیم ACID-CITRIC.IR

بهترین کتاب ها برای تسلط بر شیمی:

شیمی پیرسونتوسط Wilbraham, Staley, Waterman. این کتاب دبیرستانی را دانش آموزان قبل از رسیدن به دبیرستان می توانند بخوانند. نسخه های مختلف این کتاب وجود دارد، همه آنها شبیه به هم هستند و گاهی اوقات می توانید نسخه کمی استفاده شده را با قیمت 6 دلار پیدا کنید. مانند دیگر توصیه‌های ما، این کتاب دارای سؤالات فراوان در پایان هر فصل و راه‌حل‌هایی در انتهای کتاب است.

شیمی علم مرکزیتوسط براون / لی می / وودوارد. این کتاب در سطح کالج است و مطالب موجود در متن شیمی پیرسون را گسترش می‌دهد. از آنجایی که یافتن این کتاب با قیمت پایین کمی سخت تر بود، در نهایت آن را با مبلغ معقولی در آمازون اجاره کردم. این کتاب مجموعه مشکلات بسیار خوبی دارد. با این حال، من باید نسخه های مختلف را جستجو می کردم زیرا می دانم که برخی از آنها را با قیمت 15 دلار در Ebay می بینم.

تظاهرات شیمیایی، جلد 1-5، توسط بسام شکاشیری. اطلاعات بیشتر در اینجا. به نظر من این کتاب ها شگفت انگیز هستند. نه تنها واکنش‌ها و آزمایش‌های شگفت‌انگیزی را یاد می‌گیرید، بلکه توضیحات مفصلی در مورد شیمی پشت هر کدام وجود دارد. آنها ارزان نیستند، اما ارزش هر پنی را دارند، حتی سکه هایی که در اسید نیتریک حل می شوند. و او علم سرگرم کننده است وب سایت بهترین است

دیدگاهتان را بنویسید